Tylö är världsledande tillverkare av produkter för avkoppling. För att behålla den positionen krävs ändamålsenliga lösningar för personaladministration. Därför bygger Tylö vidare på sin Flex-plattform och kompletterar med Flex Lön. — Systemen är användarvänliga, överskådliga och ger ett värdefullt stöd i vardagen. Jag känner mig mycket trygg med vår lösning, säger Camilla Brink, personaladministratör på Tylö.
Tylö tillverkar miljöer för bastu, dusch och ångbad. Exporten svarar för drygt 75 procent av den totala produktionen och produkterna saluförs i fler än 80 länder i alla världsdelar. Verksamheten omfattar ungefär 130 medarbetare. Tylö bytte affärssystem för några år sedan. Det gav vissa problem med att hitta ett lönesystem som passade bra in i helheten.
— Vi sökte ett heltäckande lönesystem som var Windowsbaserat och enkelt kunde kopplas samman med SQL-server. Dessutom ville vi förstås få så lite manuellt arbete som möjligt samt bra integration till våra övriga system, berättar Camilla Brink som är personaladministratör och dessutom projektledare vid införande av nya system. Tylö använde lönesystemet Client-Lön. När bolaget bakom det systemet köptes upp av Flex öppnade sig en naturlig möjlighet. Eftersom Tylö redan hade Flex Tid, och var mycket nöjda med det systemet, föll det sig naturligt att titta närmare även på Flex Lön.
— Det kändes som en perfekt lösning. Dels var jag nöjd med funktionaliteten som redan fanns i Client-Lön, och dels hade jag goda erfarenheter av Flex som jag haft en del kontakt med, fortsätter Camilla Brink. Tylö bestämde sig för att satsa på Flex Lön. Övergången gick smidigt och Camilla Brink är mycket nöjd med hur helheten fungerar.
— Flex är lättanvänt, ger en bra överskådlighet och är ett mycket bra verktyg som underlättar mitt arbete på ett betydande sätt. Att använda båda Flex-systemen är dessutom en stor fördel. Jag känner igen mig överallt i systemen och känner mig mycket trygg i lösningen. Camilla Brink har nu tillgång till all information och statistik som hon behöver för att kunna arbeta tidseffektivt och med transparens. Dessutom är hon mycket nöjd med den servicenivå som Flex erbjuder när det gäller support och backup.
— Hos Flex får jag alltid jättebra support. Det är ett stöd i vardagen som man alltid kan lita på. Dessutom uppskattar jag den lyhördhet som finns. När jag har önskemål om anpassningar och kompletteringar gör man alltid sitt bästa för att lösa dessa önskemål.
Vad har du för förväntningar inför framtiden när det gäller Flex system?
— Att de kommer att fortsätta att utvecklas utifrån de behov som uppstår kontinuerligt. Vårt mål är att dra ännu större nytta av Flex system i framtiden. Vi arbetar för att kunna hantera ytterligare uppgifter direkt via systemet. Ett konkret exempel är att alla ska kunna göra sina ledighetsansökningar via systemet. Vi är en god bit på väg, men det kommer att gå att rationalisera processerna ytterligare, och där kommer Flex att spela en viktig roll.
Hos Flex får jag alltid jättebra support. Det är ett stöd i vardagen som man alltid kan lita på. Dessutom uppskattar jag den lyhördhet som finns.
Om Tylö
Tylö AB är idag världens ledande tillverkare av stimulerande miljöer för bastu, dusch och ångbad. Tylö har ett starkt varumärke, betydande marknadsandelar och alla resurser som krävs för en fortsatt stabil tillväxt och blir därigenom en trygg samarbetspartner för framtiden. Framgångskonceptet bygger på att erbjuda kvalitetsprodukter som främjar avkoppling, njutning och äkta badglädje. Exporten svarar för drygt 75 procent av den totala produktionen och produkter saluförs i fler än 80 länder i alla världsdelar. Tylös moderna tillverkningsenhet ligger i Halmstad och fabriken omfattar ungefär 30 000 kvadratmeter tillverkningsyta. Mer info: https://www.tylo.se/